Ondergestopte sla

Ok, de kruiden zijn dus gepland. Nu begin ik aan mijn eerste groentjes van het seizoen: sla! We houden het nog even simpel…

In een grote pot zaaide ik een beetje rucola en Oost-Indische kers. Voor de rucola is het misschien nog wat te vroeg op het jaar. Om de zaadjes toch zo veel mogelijk kans te geven, wikkelde ik de potten in met groeifolie.

Groeifolie beschermt de zaadjes van rucola en Oost-Indische kers.

Groeifolie beschermt de zaadjes van rucola en Oost-Indische kers.

Mijn inpaktalenten zijn berucht – op kerstavond heeft iedereen heel snel gezien welke pakjes van mij afkomstig zijn – dus ik verwacht geen schoonheidsprijs voor deze pot.

Zoals je kan zien, liggen er onder de groeifolie dennenappels. Net als de gaas erbovenop moeten deze voorkomen dat de buurtkatten zich in de pot zullen nestelen. Of het werkt, kan je hier later lezen.

Het is de eerste keer dat ik met groeifolie werk, dus ik ben zeer benieuwd naar het resultaat! Op de verpakking staat dat de folie vooral voor ‘groeitunnels’ gebruikt wordt, maar voorlopig wil ik buiten wat decoratieve plantjes hier en daar nog niets in volle grond zaaien.

Een voordeel van de lange en strenge winter: als de geplantte zaadjes niet willen ontkiemen, kan ik de schuld op het slechte weer steken. Ik heb alvast mijn best gedaan, nu de zon nog!

Heb jij ervaring met groeifolie voor potten?

 

Geef een reactie

