In bloei

Precies een maand geleden stonden het lief en ik beteuterd naar de planten in onze tuin te kijken. Of liever, naar wat daarvan over bleef. Een gigantische hagelstorm had een waar slagveld aangericht.

Ik was er eerlijk gezegd een tijdje niet goed van. Maar stilaan kwamen de blaadjes terug. Een maand later bloeien er zelfs hier en daar bloemen, hoera!

Een must voor elke stadstuin, staat prachtig in een pot.

Een must voor elke stadstuin, staat prachtig in een grote bloempot.

Door de hagel knakte de lange stengel doormidden, maar daar trekt de plant zich niets van aan.

Door de hagel knakte de lange stengel doormidden, maar daar trekt de plant zich niets van aan.

Voor een klimplant kruipt deze clematis ook heel goed...

Voor een klimplant kruipt deze clematis ook heel goed…

Over kruipplanten gesproken, deze vinca minor gaat ervoor!

Het eerste bloemetje aan de vinca minor.

Of het aan de extra kalk ligt die ik vorige week strooide, weet ik niet, maar deze lupine toont eindelijk zijn kleuren.

Of het aan de extra kalk ligt die ik vorige week strooide, weet ik niet, maar deze lupine toont eindelijk zijn kleuren.

Nu terug wat meer zon en minder regen en we kunnen weer vollen bak van onze tuin genieten.

7 thoughts on “In bloei

  1. Het hagelstorm berichtje had ik blijkbaar gemist. Ooit ook eens meegemaakt, je wenst het niemand toe. Gelukkig zijn planten heel veerkrachtig en kunnen jullie toch nog van de bloemen genieten.

  2. De natuur is absoluut veerkrachtig. Het voordeel van die schade is dat je zonder het te willen een ‘Chelsea Cut’ hebt gedaan in de tuin en je de komende maanden een langere bloei zal hebben. “Ieder nadeel heb zijn voordeel” zeggen onze noorderburen πŸ˜‰

    • interessant! Ik zal laten weten of de bloei inderdaad langer aanhoudt. Het grootste voordeel dat ik voorlopig al kan zien is dat de hagelbui ook de dopluizenpopulatie een grote slag heeft gegeven, ook niet slecht πŸ™‚

Geef een reactie

