Geveltuin: tweede poging

Met spijt in het hart moet ik jullie melden dat onze kamperfoelieplant het niet gehaald heeft. Het jarenlange vandalisme, het chronische tekort aan water (mea culpa) en een mysterieuze schimmelziekte hebben onze gevelplant de das om gedaan.Β  Na consultatie met de raad van Wijzen werd de kamperfoelie op een koude herfstdag een kopje kleiner gemaakt.

Het rijk van de kamperfoelie is uit.

Het rijk van de kamperfoelie is uit.

De geveltuin is dood, lang leve de geveltuin!

De klimhortensia waakt over zijn rijk.

De troonopvolger

Waar ooit de kamperfoelie sierlijk slingerde, prijkt nu een frisgroene klimhortensia. Ik beloof hierbij plechtig de dorstige (plant) te laven. Vandalen worden verzocht zich ver te houden van deze plant. Dat de hortensia rechtvaardig over onze gevel mag regeren.

8 thoughts on “Geveltuin: tweede poging

  1. Een klimhortensia heeft wat tijd nodig om uit de startblokken te schieten, maar eenmaal hij beslist om te groeien, laat hij er hoegenaamd geen gras over groeien.
    P.S.: Zet dat hekje eens onder stroom. Einde vandalisme. πŸ˜‰

  2. onze noordergevel is bijna vol gegroeid met één klimhortensia, die bovendien in een pot staat, dus dat zou moeten lukken. Ik zie er ook regelmatig vogeltjes die op zoek zijn naar insecten, vooral pimpelmeesjes.

  3. Gevelbeplanting en vandalen – met die combinatie werd ik ook geconfronteerd toen ik in Brussel woonde. Elke dag werden nieuw ontluikende scheuten van mijn bruidsluier afgepitst. Tot ik buur van de bovenste verdieping er over aansprak dat het toch wel een schande was en zo. En plotsklaps kreeg die plant alle kansen. … zou het dan toch misschien … πŸ˜‰
    En onlangs passeerde ik nog eens langs die vroegere woonplek … en ik zag een prachtige plant die de balkonreling op de eerste verdieping veroverd had. πŸ™‚

Geef een reactie

