Inheemse plantenmarkt

Hoeveel inheemse planten staan er in jouw tuin? Als ik rondkijk, dan zie ik bijvoorbeeld vinca minor, campanula, bosaardbeien, bieslook en marjolein.

Onze Campanula trekt veel bijen aan.

Onze Campanula trekt veel bijen aan.

Volgens Natuurpunt is elke plant van hier tegelijk een ganse biotoop. Inheemse planten leven samen met veel meer micro-wezens dan wij voor mogelijk houden. Uitheemse planten daarentegen trekken veel minder organismen aan. De lokale organismen kunnen hen namelijk niet herkennen, eten, erin huizen of erop paren. Ze hebben er weinig of niks aan.

Om inheemse planten te promoten, organiseert Natuurpunt op 19 april een inheemse plantenmarkt in Antwerpen. Meer info vind je via deze link.

NAS_plantenmarkt_FB-EVENT

Voor mij gaat stadstuinieren ook over meer biodiversiteit in de stad brengen. Ik ga dus zeker even kijken en misschien vind ik er nog wel een of twee mooie varens voor het schaduwhoekje in onze tuin…

 

Geef een reactie

