Op het eerste gezicht: juni 2015

In de rubriek ‘Op het eerste gezicht’ toon ik elke eerste dag van de maand een foto van onze tuin.

Onze tuin op 1 juni 2015.

Onze tuin op 1 juni 2015.

Mei was ongewoon fris en nat, maar de tuin wordt er alleen maar mooier door. Zo groen! Er is ook veel kleur te zien, onder andere bij de alliums, bergkorenbloem, geraniums, lupines en campanula’s. De bloemen van de blauwe regen zijn, oh ironie, helaas gesneuveld tijdens een stevige regenbui.

Onze moestuinhoek

Onze moestuinhoek

Naast al dat moois in de tuin, is er ook heel wat lekkers te vinden. De aardappelen (rechtsonder op de foto) zijn bijna klaar. De erwten (in de grote pot) beginnen vruchtjes te maken en de moestuinbak raakt gevuld met tomaten, venkel, selder, Parijse wortelen en spinazie.

Onze kruidenhoek

Onze kruidenhoek

Op deze foto zie je van links naar rechts een uit de kluiten gewassen framboos met daartussen nog wat Japanse wijnbes, een rek met sla, rode biet en Parijse wortelen en een kruidenhoek met onder andere mosterdblad, oregano, lavas en Marokkaanse munt.

Begin vorige maand zag onze tuin er nog zo uit. Vorig jaar in juni zag het er trouwens nog veel kaler uit.

Het is geweldig om af en toe een boekje te lezen in de tuin, terwijl de bijen en hommels voor achtergrondmuziek zorgen. Helaas is dat de afgelopen maand te weinig gebeurd, vooral door het slechte weer. Voor juni zien de de weersvoorspellingen er iets beter uit. Ik kijk er naar uit!

Een warme en kleurrijke junimaand gewenst!

8 thoughts on “Op het eerste gezicht: juni 2015

  1. Leuk om te zien. Eind dit jaar verhuizen mijn vriend en ik vanuit een appartement naar een huis met een klein terras. Ik ben alvast wat inspiratie op aan het doen hoe ik het wat groener en gezelliger kan maken, ik denk dat het ongeveer even groot is als jouw tuintje.

Geef een reactie

